marți, 6 mai 2014

Flipped Classroom-o noua metoda de predare

 Prin lecturarea unui curs la disciplina IAC (Instruire Asistata de Calculator), am aflat despre o metoda foarte interesanta de predare, ce a fost dezvoltata foarte recent (in 2007) de catre 2 profesori americani, Jonathan Bergman si Aaron Sams. Aceasta metoda, denumita The Flipped Classroom sau Flipping the Classroom (prescurtat FC), presupune inversarea ordinii actiunilor in procesul de instruire, pe scurt- invatarea se face acasa, iar temele in clasa.

 

CE INSEAMNA "FC"?                                                                                                                              

Dupa cum am aflat de pe acest site, in esenta, FC inseamna ca elevii/studenti sunt intai expusi la un material nou in afara clasei prin vizualizarea sau "lecturarea" unor inregistrari video, apoi timpul din clasa este folosit pentru munca dificila a asimilarii si punerii in practica a cunostintelor si informatiilor vizualizate si audiate anterior,prin diferite mijloace- rezolvare de probleme, discutii,dezbateri etc.




Facand legatura cu taxonomia lui Bloom , asta inseamna ca elevii/studentii realizeaza nivelele inferioare ale muncii cognitive (castigand cunostinte si intelegere) in afara clasei si se concentreaza pe nivelele superioare ale piramidei  (aplicare,analiza,sinteza,evaluare) in clasa, unde beneficiaza de suportul colegilor si mai ales al profesorului.
Acest model de predare contrasteaza cu modelul traditional, in care expunerea materialului avea loc in clasa,deci elevii/studentii aveau primul contact cu materialul in clasa si asimilau si isi consolidau cunostiintele acasa,prin intermediul temelor.

Este de notat faptul ca radacinile acestei metode sunt mult mai adanci, vorbindu-se inca din 1998 de o astfel de abordare a predarii-invatarii (promovata de Barbara Walvoord si Virginia Johnson Anderson in cartea lor Effective Grading).


CE AVANTAJE ARE FC?                                                                                                                           

                                                                    
- promoveaza interactiunea intre elevi/studenti si abilitatile de comunicare                                                    
- pune in centru invatarea, si nu predarea                                                                                                    
- incurajeaza angajarea profunda a elevilor/studentilor in sarcina                                                                  
- sprijina invatarea independenta                                                                                                                
- conduce la cresterea atentiei individuale                                                                                                  
                                                                                 
         
                                                                    
 CUM SE POATE APLICA FC?                                                                                             

Am descoperit aici  cativa pasi simpli ce pot fi urmati pentru a implementa metoda FC la clasa. Pe scurt, intai trebuie sa te gandesti si sa decizi la ce disciplina sau lectie vrei sa folosesti metoda, apoi te inregistrezi sau te filmezi si decizi unde vei publica inregistrarea astfel incat elevii/studentii tai sa aiba acces la ea,apoi urmeaza partea aplica in clasa.


ALTE LINKURI UTILE                                                                                                         

http://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/flipping-the-classroom/

http://flippedclassroom.org/

http://www.techsmith.com/education-flipped-classroom.html

http://www.uq.edu.au/tediteach/flipped-classroom/what-is-fc.html

http://www.washington.edu/teaching/teaching-resources/flipping-the-classroom/

http://www.contributors.ro/administratie/educatie/ce-universitati-dispar/
                                                                                                   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu