" Adultii care fac si dezbat politicile educationale sunt in dezacord cu multe lucruri, dar de multe ori considera ca fiind un lucru cert faptul ca elevii/copiii iubesc tehnologia. Si a stii cum sa folosesti dragostea copiiilor pentru gadgeturi si jocuri video este un mod de a-i stimula si a-i atrage pe copii spre invatare, sau cel putin asta este parerea multora.
Interviurile cu elevii din districtul rural Quakertown sigereaza faptul ca relatia copiiilor cu tehnologia in scoala este mult mai complicata decat cred adultii.
Intr-adevar, multi copii sunt atrasi si nu rateaza nicio sansa de a juca jocuri video educationale, folosesc internetul pentru a se documenta pentru proiecte, se conecteaza cu colegii de clasa sau prietenii online sau chiar isi rezolva temele digital.
Zach Werner,14 ani, iubeste libertatea de care dispune la cursurile sale online/de pe internet/pe calculator. <<In loc sa fie bazata doar pe manuale, aceasta lume este mult mai deschisa.>> declara Zach.<<Nu este totul plasat chiar in fata ta.>>
Dar multi elevi vad, de asemenea, dezavantajele folosirii in exces a tehnologiei la clasa. In special, elevii sunt ingrijorati de distragerile si tentatiile <<invatarii in ritm propriu>>, concept pe care sustinatorii infocati ai educatiei digitale l-au laudat, prezentandu-l ca fiind un mod de a evada din educatia constrangatoare intr-o experienta personalizata.
Jonathan Wulffleff,15ani, este un fan al cursurilor online/pe calculator la care participa pe langa orele traditionale, fata in fata. <<Daca intampini dificultati, poti vizualiza filmarea din nou.>> spune el. <<In clasa, ti se spune doar o data si tu trebuie sa-ti amintesti.>> Totusi, el afirma: <<Am lipsit pentru o vreme si am fost foarte suparat deoarece anul trecut ma descurcasem destul de bine.Motivul? A fost vorba de distragere.>>
<<Am decis sa fac toate orele acasa si inca intr-un timp foarte scurt>> spune Maia Constanzo,de 14 ani. <<A fost binisor, cu exceptia faptului ca nu am reusit sa duc la bun sfarsit toate lucrurile.>>
Plusurile si minusurile invatarii/educatiei digitale au starnit o dezbatere aprinsa intre 2 elevi de liceu,Cheyenne Knight, de 18 ani, si Brian Benes,17 ani. Amandoi si-au petrecut o buna parte a zilei finalizand lectii virtuale in laboratorul din liceu.
Desi Cheyenne se bucura de cursurile online, este de multe ori ingrijorata de faptul ca acestora le lipseste rigoarea orelor din clasa.
<<Poti da teste cu notitele chiar in fata ta. Nu mai trebuie sa memorezi nimic.>>
Brian raspunde: <<Dar nici in lumea reala nu sta tot timpul cineva langa tine,privind peste umarul tau.>>
<<Dar lipseste acel contact real, fata in fata>> a replicat eleva. <<Daca esti online/pe calculator, nu inveti nimic despre interactiunea sociala.>>
<<Dar majoritatea interactiunilor din clasa sunt negative.>> a raspuns Brian.<<Nu ne sunt necesare si ne-a ajuns pentru ca suntem aici>> a mai adaugat elevul, gesticuland in fata elevilor adunati in laborator.
In acel moment, profesoara lor, Nicole Roeder, care pana atunci notase munca pe calculator a fiecaruia, s-a alaturat dezbaterii. <<Este adevarat ca s-ar putea sa fie lucruri pe care nu le intelegeti, dar sunt si unele pe care le intelegeti. Cred ca uneori mai trebuie sa lasam de la noi si sa acceptam si sugestiile celorlalti.>>
Cheyenne a admis: <<Dumneavoastra chiar stiti sa va descurcati in lumea virtuala.>> Si asta, au conchis toti, este ceva ce trebuie sa invete sa faca in carierele lor viitoare.
<<Este bine ca invatam acele abilitati.>> a concluzionat Cheyenne.
fotografie facuta de Sarah Garland |
Profesorii din Quakertown spun ca elevii au rezultate mai bune daca combina cursurile online cu orele fata in fata. "
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu